onsdag 17 november 2010

Jag har det bra

Min vecka hitills har sett ut såhär:

Måndag:

Inplanerat möte klockan 8.00, bilen visar sig död klockan 07.10 när jag sitter i bilen med Mio påväg till dagis. Springer till dagis med Mio i vagnen. Svärfar möter upp mig kör mig till jobbet. Hinner på minuten. Jobbar till 16. Martin hämtar mig på jobbet. Åker till svärföräldrarna för att hämta Mio där. Hemma vid 17.

Tisdag:
Bilen fortfarande död. Får skjuts av svärfar till jobbet. Martin både hämtar och lämnar Mio på dagis. Slutar vid 15.00. Martin hämtar mig och vi åker hem och äter. Tjugo i fem åker jag tillbaka till jobbet för utvecklingsamtal. Hemma efter 19 då Mio redan sover.

Onsdag:
Bilen lever. Tack svärfar! Martin lämnar Mio på dagis. Jag är på jobbet innan 8 och jobbar till 16. Stannar på vägen hem för att inhandla lite nödvändighter. Hemma kvart i 5. Mat och därefter kvällsbad med mina fina pojkar. Martin nattar Mio vid halv 7 tiden medan jag sätter mig med lite som måste göras till jobbet. 1 avsnitt av Grey´s anatómy säsong 1 och snart sängen.

Och imorgon fortsätter veckan nog såhär:

Torsdagen:
Lämning på dagis. Jobb mellan 8.00-17.00.

Fredag:
Lämning på dagis. Jobbar bara mellan 8.00- 13.30. HELG!!

Kul och intressant liv jag har va? :) Nej säkert inte, men vet du vad? Jag är så lycklig och så kär!!! Jag har det bra!!!!

4 kommentarer:

Malin sa...

Du är inte ensam om att ha en grådassig Lilla Tjock.. haha..

http://nevnarien.se/2010/december/serietecknande.html

Marianne sa...

Visst är det skönt när man gillar vardagen. Tänk så många som bara lever för lördagskvällen.
Men jag undrade mest om du smakat Marabous vita choklad ännu?
Kram, kram

Hokori sa...

Malin: Det ÄR JU lilla-tjock! Otäckt ju! Jag som trott jag varit ensam om honom! ;)Han sitter förövrigt på gästsängen här hemma!

Marianne: Ja jag har smakat den, fick faktiskt den som en liten "muntra upp mig" present av en gullig jobbarkompis. Den var god men smakade lite mycket vanlij. Skulle nog vara god i bakverk.

Malin sa...

Jag trodde också du var ensam om att ha en sån bakteriehärd :)

Hennes såg dock lite mer ROSA ut.. ha ha! :)