torsdag 24 februari 2011

Igår och idag

Ojdå vae det såhär längesen jag skrev?! Ja jag ÄR dålig på att uppdatera bloggen men iofs så är det nog inte så många som läser här...

Gårdagen började inte alls bra och jag kände mig som en hemsk mamma. Redan under frukost blev jag och Mio osams och när bilen inte startade, vi fick plockas ut och in i ny bil och stressa till dagis med en sur pojke i baksätet så var jag inte alls snäll och glad. Väl på dagis blev Mio helt knäckt när jag skulle lämna honom och mitt mamma-hjärta värkte! Resten av dagen blev ändå bättre än jag trott. Efter 3 lektioner var det dags för mig att åka och hämta upp Mio på dagis igen då vi skulle till bvc och läkarbesök. Tanken var att jag sedan skulle skjutsa tillbaka honom till dagis och jag skynda vidare tillbaka till jobbet. Men efter besöket när jag insåg att jag bara skulle hinna till en sista lektion bestämde jag mig för att ta med Mio hem istället. Jag orkade inte stressa så mycket för "så lite". Jag skulle även tillbaka på föräldrarmöte framåt kvällen så mitt beslut kändes bra vilket är viktigt för mig om jag ska kunna slappna av.

Idag blev det inte heller någon vanlig skoldag då vi hade halv studiedag. Efter lunch åkte vi till gasklockorna för att lyssna på John Steinberg och titta på olika läromedel. Bra och intressant dag.

Och imorgon är det fredag! Yeah!

Inga kommentarer: