fredag 1 juni 2012

Godmorgon fredag

Godmorgon efter en hackig natt. Mio vaknade efter ett par timmar igår kväll med skällande hosta och svårt att andas. Bara börja medicinera igen då. Ledsen var han och ville sova inne hos hos. Charlie hade också slocknat där så det blev lite trångt i sängen kan jag lova. Vi löste det genom skavfötters-metoden och vi lyckades få några timmars sömn. Att sova skavfötters ger mig minnen om våningssängar och räknande av "pinnarna" så jag och kusin skulle få lika stor plats både vid lek och sovning. Oj så många minnen vi har! "Köksingången" är ett annat härligt minne jag har ;)

Idag blir det en lugn innedag, Mio är hemma från dagis och det är skitväder ute så jag känner inte alls för att dra iväg ut på nåt. När pappa kommer hem blir det go-mat och fredagsmys! Och jag ska äta Massa choklad!!



Just det: Charlie har legat och tittat och pratat alldeles själv i nästan en halvtimme. Underbart!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Haha ja du! Jag minns inte direkt vad just Köksingångsleken gick ut på, men jag minns att det var redigt dunderkul! :)
Eller alla fina minnen från sommarstugan. Lekstugestolarna med varsin färg till varsin kusin. Robin fick vara utan ;)

Roligt att sitta och minnas tillbaka! Hoppas vi snart kan ses och minnas tillsammans! :)

Krya på er och kram!

Hokori sa...

Hahah stackars Robin! Men stolarna står kvar hos mormor och morfar så vi kan väl ge en till Robin nu?! Jimmy är så så stor att han kan vara utan ;)