fredag 21 maj 2010

magsjuka på gång?

Inatt har jag sovit cirkus 4 timmar så jag är rätt trött idag. Mio somnade som vanligt vid 7 igår kväll men vaknade när Martin och jag gick och la oss efter 10. Han var inte ledsen utan låg mest bara och tittade. Ändå kände jag på mig att något inte var som det ska och kunde därför inte slappna av och somna. Det kunde inte Mio heller och efter många vridningar och gnyningar så sa jag till Martin att lägga sig och försöka sova lite på soffan och så tog jag över Mio till vår säng. Då var klockan nästan halv 12. En halvtimme senare håller jag på att somna när jag märker att Mio sätter sig upp i sängen, sedan hör jag bara hur han ulkar och känner hur kräks forsar ur honom. På mig, i hela sängen och över hela honom. Han har till och med kräks i ögonen! Jag bara skriker på Martin om hjälp. Stackars liten. Dusch och två sängbyten blev det innan vi till slut somnade utmattade alla tre vid 2 tiden och sov till 6 i morse. Hur Mio mår idag vet jag inte, han har inte kräkts någon mer gång och har ätit en macka och välling med god aptit. Vi får väl se om det håller i sig eller om vi alla får tillbringa helgen hemma och sjuka.

1 kommentar:

http://cias-75.blogspot.com/ sa...

Kikar runt och kommer invirvlande på din blogg....ha en trevlig helg!