onsdag 23 juni 2010

Älskade lilla trotsunge

Mio sov i 2 ½ timme efter att jag skrivit förra inlägget. Vanligtvis sover han inte längre än max 1½ timme. Om hans humör blev bättre sen? Nepp! Martin och jag kan nog ärligt säga att vi aldrig sett honom såhär. Arg, ledsen och trotsig. Förutom att kasta och gråta över allt upptäckte han hur kul det var att dricka vatten ur sin mugg och sedan spotta ut det. Om och om igen tills vi helt enkelt tog bort muggen. Mat har inte heller funkat. Har provat både barnmat, smörgås, gröt och pizza! Trodde pizza skulle bli en hit då han gillar varma mackor annars men nejdå. In med maten och så spotta ut. Ibland verkar det som han får kväljningar när han äter och därför tar ut det. Jag vet inte, mest troligt är det väl att han precis lagom till våran resa kommit in i en utvecklingsfas och trots. Svälter vet jag att han inte kommer göra, friska barn äter när de blir tillräckligt hungriga, men det är inte kul med en trotsig, arg och icke nöjd son. Välling funkar fortfarande bra, så med välling, snuttefilten och napp somnade han i våran säng på endast någon minut och jag hoppas på att han sover bra hela natten och längre än till 6 imorgon bitti. Man kan ju alltid önska.

Inga kommentarer: