fredag 7 januari 2011

Fredag med fredagsmys

Det blev ännu en dag på jobbet idag men med lite extra gulligt sällskap. Mio fick följa med då även Martin skulle jobba. Det blev ingen jättelång dag vilket kändes skönt men samtidigt lite jobbigt. Jag har nämligen blivit väldigt rastlös sedan jag började jobba igen. När jag var mammaledig så var jag inte alls så rastlös och lätt-uttråkad utan njöt till och med av att bara "va". Nu kryper det i kroppen på mig om jag har för lite att göra.

Igår var jag iallafall ledig och då tog vi oss iväg och åkte skridskor med Mio. Han fick sina första små skridskor i julklapp så detta blev hans premiär. Vi anade rätt kraftigt att det kunde bli mycket tårar (som den gången vi försökte göra oss till och ta oss till pulkabacken och han bara grät) men till vår stora förvåning fick vi sätta på honom både skridskor och hjälm utan några protester och oj vad han hade skoj på isen! Han ville inte ens sluta när vi ville! Söte, fina pojk! Får se om det kanske blir lite skidskor-åkning imorgon också.

Nu är det strax läggdags för min del efter lite fredagsmys med min finaste fästman. Kex, ost och en bra film blev det.

Inga kommentarer: