tisdag 4 januari 2011

hej igen

Längesen jag skrev som vanligt, inte orkar jag rabbla upp allt som hänt men här är en liten resume. Julafton iår blev en julafton i vännernas tecken, jag hann träffa både Emma och hennes Hilde som var här och hälsade på på förmiddagen och så tog jag och Mio en liten tripp till Carro och hennes familj för lite julmys.

Juldagen fram till söndagen efter nyår tillbringades i Mariannelund och det har verkligen varit jättemysigt och bra! Mycket tid för familj och vänner!

Nu är vi hemma igen och jag har hunnit jobba både igår och en stund idag. Imorgon blir det också lite jobb men sen tar jag ledigt (tror jag) till skolan börjar på måndag.

Mio, Martin och jag tillbringade flera timmar idag på allergiavdelningen på sjukhuset då Mio skulle ta sin 1½ års-spruta. Eftersom han har en så stark äggallergi så ges den i små doser under ett par timmars och så får vi vara kvar en timme efter sista dosen för att ha uppsikt på hur hans kropp reagerar på vaccinet. Mio på toppenhumör och var så duktig under hela förmiddagen och han blev inte ledsen en enda gång fastän de stack honom 3 gånger. Emellan sprutorna så sprang han emellan alla väntrum och lekte med alla roliga leksaker som de hade. När vi äntligen fick åka hem så var Mio så trött att han höll på att somna i pappas knä.

Inga kommentarer: