tisdag 25 januari 2011

samma lika

Det är tisdagkväll och jag mår fortfarande lika dåligt som sist jag skrev. Men kalas blev det och jobb lika så. En elev (plus några lärare) har undrat om jag inte både ligga hemma men det känns verkligen inte som jag kan göra det just nu. Dels förlorar man så mycket pengar på att vara hemma men framförallt känns det inte bra att lämna "mina" ungdomar i sticket. För är jag borta så sätts ingen vikarie in för mig. Och de behöver faktiskt mig.

Dagen idag har trots sjukdom gått mycket, mycket bra och det är en skönt känsla att gå hem och känna så. Imorgon gör vi igen och hoppas på en lika bra dag. Nu ska jag gå och dricka lite morfin-mudicin ;)

2 kommentarer:

Marianne sa...

Vad jag kommer ihåg var du inte den som däckade först i skolan. Envist kom du dit även om du inte mådde ok.
Det tycker jag är bra!

Hokori sa...

Tack, vad snäll du är!