torsdag 14 april 2011

Blä!

Dagen idag började jättebra med en lite dans och därefter en föreläsning med Moussa Ndiaye som var riktigt bra och rolig samtidigt som det var på allvar. Därefter blev det inte så bra, dagis ringde och berättade att de gett "råkat" ge Mio pannkakor och undrade vad de skulle göra? Jag sa till dom att ge honom medicin med detsamma och så la vi på. Just då kände jag mig lite stressad och irriterad över att de glömt en så viktig sak som att han har kraftig äggallergi men ändå lugn. Såg att rektorn satt i fikarummet och tänkte att det är bäst att berätta läget för henne ifall jag behövde åka iväg. Det var då något hände... när jag skulle berätta vad som hänt blev jag helt gråtig och känslig samtidigt som jag kände att jag överreagerade. Jag tycker verkligen inte om att visa när jag är ledsen och det känns nästan som jag var den där tjejen i tonårsfilmen som springer gråtande ut från festen när den snygga killen visar sig vara en skitstövel. Usch det känns inte alls bra och jag skäms över att mina arbetskamrater fick se mig så idag. Framförallt eftersom det inte var en jättestor sak (missförstå mig rätt) och att jag inte kände mig speciellt rädd. Jaja gjort är gjort... Hur det gick för Mio? Jo vi fick tillbringa ett par timmar på medicin för att observera honom och därefter fick vi åka hem. En trött kille har vi här hemma men han mår ändå rätt bra.

Inga kommentarer: