lördag 30 april 2011

En natt på 107:an

Sent igår kväll vaknade Mio och var ledsen och genomsvett, han rosslade och pep och hade svårt att andas. När han försökte hosta så lätt det som en hes hund som försökte skälla. Så efter ett snabbt samtal till 1177 (fasiken vad bra de är, och så bra att de kan ringa och förvarna sjukhuset att man är påväg) så drog vi iväg till barn på sjukhuset. Man är inte så katig när bär ut sin lilla son i pyjamas sent på kvällen för att ta sig till sjukhuset.

Mio fick kortison och sedan adrenalin-inhalationsbehandling för att underlätta andingen och det hjälpte lite men han blev inte bra. 3 timmar och 3 inhalationer senare fick vi åka hem och då lät han mycket bättre. Innan vi åkte konstaterade läkaren att han har falsk krupp och det är det jag har misstänkt. Jag känner allt för väl igen den där hostan!

Klockan 02 inatt var vi hemma och efter några hostiga timmar ville Mio upp och leka klockan 6 som vanligt! DET är helt otroligt! Hur kan han vara pigg när han knappt sovit något? Jag fick sova lite längre då Martin gick upp med honom och vid 8 så byte jag av honom. Nu hoppas jag snart på lite frukost och efter det kanske mini börjar bli trött och vill sova middag?!

Trevlig valborg!

Inga kommentarer: