måndag 4 februari 2013

Två små charmtroll

Vi är fortfarande sjuka här hemma. Det började med Mio, sedan med Charlie och nu har även jag drabbats av rinnande snok och halsont. Mio mår nu iallafall bra så för honom blir det dagis imorgon. Tyvärr blir det ingen öppna föskola för mig och Charlie då han fortfarande är febrig och jag som sagt är genomförkyld jag med. Tråkigt att missa öf denna vecka också (föra veckan var ju Mio dålig) och nästa tis kan vi inte heller då vi ska till hud med Mio.

Men bortsett från allt snorande och hostande då? Hur har vi det då? Jodå, mycket bra. Charlie går mer och mer, men han fegar ofta och vill hålla sig i väggen när den finns där. Men jag tror snart det släpper. Hans 8.e tand har också trängt igenom så snart har han hela munnen full av tänder :) Hans hår växer på bra det med, men det är så ljust att det knappt syns, så snart han blir piggare får det bli en klippning. Han blir bara sötare och sötare för var dag!! Söt-unge!!

Mio fortsätter att fråga om allt och lär sig nya ord. Ett ord han har lärt sig är "typiskt" vilket är så charmigt när han frågar vad ett ord betyder och sedan hör honom använda det själv, ibland rätt och ibland fel. Ordet typiskt fick han till direkt men "för min skull" har det blivit många skatt åt. "Snälla mamma kan du inte läsa en saga till?... för din skull" Hahah charmtroll!!

Världens finaste killar!

Inga kommentarer: