lördag 30 mars 2013

Ett första försök

Påskafton och äggen är hittade. Mios med tidning och godis och Charlies med majskrokar och napp. Jag fick inget godis utan jag ska få träningsjacka av min älskade! Hmmm hur ska jag tolka det?! :) Haha nejdå så illa är det inte. Jag var ute på en liten runda igår och hade inget att ha på mig på överkroppen så jag fick låna hans supersköna träningsjacka så jag nämnde att jag också ville ha ens sån...

Igår var jag alltså ute och gick en sväng. Gick och försökte jogga lite. För att vara mig och för att jag aldrig någonsing kunnat springa utan att dö av andnöd och blodsmak i munnen så gick det bra! Jag sprang några meter och så gick jag några meter. Fick mersmak för att jag var så stolt över att jag faktiskt orkade springa dessa fjuttiga meter, (även om andra säkert skulle skratta ihjäl sig åt mitt försöka.) men man måste ju börja någonstans! Idag har jag ordentlig värk i mina höfter så idag blir det lungt. Kanske jag ska försöka mig på en tur imorgon?

2 kommentarer:

ami sa...

Duktig du är! Härligt! Heja Heja! :)


Unknown sa...

Riktigt bra Maddi! :) Bra att börja lugnt och bli glad över sina små framsteg än att skena sig halvdö och lägga ner allt totalt!