onsdag 10 april 2013

Lite sömn

Vilken skillnad lite sömn kan göra! Charlie var så ledsen hela dagen igår efter sprutan så jag fick inte släppa ner honom på hela dagen. Vid 18 tog jag febern på honom och den visade 39,4 så han fick en supp och välling och när han satt i mitt knä här i soffan och drack så slockande han nästan. Så jag struntade faktiskt i hans tandborstning och la ner honom i sängen för natten. Martin hade kvällsmöte och kom hem när Charlie somnat och Mio oh jag låg i sängen och läste godnattsagor. Eftersom C varit så trött och ledsen hela dagen hoppades vi på att han skulle sova bra under natten, men nejdå, inte Charlie Brown! Vid 22 sa jag till Martin att lägga sig i Charlie "blivande" rum och klockan 01.30 hämtade jag tllbaka honom igen. Då hade jag inte sovit en blund så då tog Martin öve roch jag la mig i det andra rummet. 4 ½ timme sov jag i sträck!! helt underbart! Och vilken skilland på ork och humör! Mio och jag har haft en toppenmorgon och fastän Charlie fortsatt gråta hela morgonen och förmiddagen så har det gått bra och inte känt tungt. Mio gjorde precis det jag bad om och vi var ute i god till dagis. Mio ville cykla till dagis (han är så stolt över att han lärt sig) och det gick jättebra.


På vägen hem från dagis så tog jag en liten promenad och nu när Charlie sover har jag hunnit plocka lite. Gött! Nu får Charlie sova 15 min till och jag ska titta klart på ett avsnitt av Revenge.

1 kommentar:

ami sa...

Visst är det kul att cykla! Kul för Mio! Det är inga svårigheter att få ut småkillarna här, speciellt inte när man nämner ordet "cykel". :)

kram!