tisdag 9 april 2013

Snart året

Jäkla skitnatt! Jag blev helt plötsligt dålig igår, halsont, täppt näsa och frös hut mycket som helst. Låg med kläder, morgonrock och tjockfilten på mig här i soffan när barnen somnat. När jag väl somnat vakande Charlie och efter det har varken Martin jag eller Charlie sovit någon längre stund. klockan 05 somnade han ordentligt och som till tjugo i 8. Då var jag tvungen att väcka honom s vi skulle hinna lämna storebror på dagis innan vi skulle till bvc. Som jag trodde blev det en skitstart på dagen då Mio bröt ihop för att han inte skulle gå till dagis. Han skulle inte kissa och han skulle inte sitta på vagnen utan gå själv (i snigelfart). Hatar att vi ska bli osams! Speciellt när jag ska lämna honom på dagis och jag vet att han är ledsen och trotsar av en orsak. =( Jaja vi lämnade Mio och sen skenade jag till bvc. Charlie fick sina 2 sprutor och blev vägd och mätt. 71,5 cm är lillpojken och vägde 9,1 kg. Lille lille plutt. Om jag jämför med Mio vid 1 år så är charlie 5-6 cm kortare än storebror... Tur att han är så söt som han är och så charmig!


Borde skrivit upp allt han lärt sig under sitt år men det har inte blivit av, så det får bli en liten sammanfattning här nu innna 1 årsdagen på lördag.

* Charlie säger mamma,( ibland även pappa)
* Han kan visa hur stark han är
* Han kan flörta
 * Vinka
* Går och sparkar på en boll
* kan använda innebandyklubba och slå på bollen
* Säger "e de"
* "Brummbrum" betyder bil
* Gör hästläte när man frågar vad hästen säger
* Tycker om att kramas och kan både ge kram och puss om man frågar honom om det.
* Förstår "´kan mamma få..."
* Babblar och pratar massa på "sitt" språk.
* Låter som ett monster när Mio och han leker jaga
* Gör några rörelser till imse vimse spindel.
* Har 10 tänder
* Sover middag gör han en gång på dagen. Oftast mellan 11-13
* Lägger sig för natten mellan 18.30-19.00 sover sedan som skit med några undantag
* Ammas fortfarande nattetid... dumt
* Äter ALLT, älskar mat och ratar inget. Ja förutom söta frukter.
* Hans hår är så ljust och ögonen så blå. Får se om de förblir så!
* Han gillar bilar och att vara ute. Blir ramaskri varje gång vi ska gå in.


Finns säkert massa mer att skriva men kommer inte på det just nu.

Inga kommentarer: