söndag 19 maj 2013

Bajsmannen!

Hela helgen har gått sjukt fort men den har varit väldig bra. (med undantag för igår då Mio hade psykbryt för att han var så trött, och just då saknade jag min lägenhet i Vimmerby för en liten stund) Men som sagt helgen har varit bra med mycket lek och skoj. I fredags blev det ju grillkväll hos svägerskan och kusinerna och igår hade Mio och jag lite egentid tillsammans. Vi åkte och handlade på ica Maxi och efter middagen så gick han och jag till hans favoritlekpark. Då sken solen och det var hur härligt som helst. Även idag blev det en tur till affärer, bla till Rusta där vi köpte en terrassvärmare. Under eftermiddagen idag har vi varit hos en av Martins vänner (och hans sambo) och när vi kom hem därifrån hann vi bara med middag och bad innan det var sängdags. Nu sover våra finaste killar sött!

På tal om badet innan så hände något som gjorde att jag både klöktes och höll på att kissa på mig av skratt! När jag tappade upp vattnet satte jag Charlie på pottan för att kissa lite. När han kissat klart så kom Mio in i badrummet och ville ha hjälp ner i badet, medan jag lyfte ner Mio sprang Charlie iväg.... jag hittade honom i vardagsrummet med två bajskorvar på den vita mattan och med en bajskorv i handen!! Haha usch!! Men hur kul kommer det inte vara att berätta för hans kompisar/pojkvän/flickvän i framtiden??! Hihihi! Jag antar att det är vid sådana här tillfällen man förstår att man i första hand är förälder, när man tycker att detta var mer roligt än äckligt :D


Nu väntar ett bad även för mig och min man innan det är hockeyfinal. Ja jag ska faktiskt titta, snäll fru som jag är!

Inga kommentarer: