måndag 30 december 2013

Snabbt in, fort ut

Julen är nu förbi och lika snabb som jag är på att sätta fram adventsljusstakarna lika snabb är jag på att ta ner dem. Nu under kvällen har jag börjat julrensningen och det sista åker imorgon, ja förutom julgranen, den får vara kvar veckan ut.

Vi har hunnit få lite rutiner och egna traditioner nu i vår familj och det är så mysigt att ha det på "vårat vis". Kvällen innan julafton ställer vi ut tomtegröt till tomten och myser med någon julfilm (I år blev det Astrid Lindgrens jul.) och kex och fruktbricka. På julaftonsmorgonen har Morgon-tomen kommit till oss och lämnat några små paket och framåt 14-tiden brukar vi gå iväg och fira resten av julafton med Martins familj.
(Morgon-tomtens julklapp!)

På juldagen åker vi ner till Småland till mina föräldrar och där brukar vi bli kvar i några dagar. I år kom vi hem som igår och även om det är tråkigt att åka ifrån nära och kära så är det väldigt skönt att komma hem.

Nu när vi har jullov tog vi äntligen tag i projekt: Sova-i-eget-rum. Igår gick det okey, även om han var lite orolig och vi fick gå in flera gånger till honom. När han väl somnat sov han hela natten förutom en nappinstoppning. Nattningen ikväll går lite segare tror jag men nu är Martin inne en sväng hos honom så vi får se hur det går...fortsättning följer.

Inga kommentarer: