onsdag 29 april 2009

Tuttar och wienerbröd

Idag har det varit en väldigt bra dag. Jag har sovit bra inatt, bytte bara blöja en gång och då i Mios säng och sedan fick han ligga och sova på mitt bröst. Vaknade imorse vid 7 och då gick vi upp och gjorde oss klara för öppna förskolan. Det finns ju en kyrka här nere i stan som håller i det också, som jag kan gå till men Carro som bor i ett annat område undrade om jag inte ville följa med henne och det lät ju mycket roligare. Så vi tog bussen och åkte dit, Mio tyckte det var skitkul... han sova hela tiden. Tittade på sin höjd upp ett par gånger och grymtade lite innan han somnade igen. Men det gjorde inget för mamma för då fick hon sitta och dricka kaffe och prata in lugn och ro ;) Vaknade precis när det var slut och var då jättehungrig, men eftersom jag helst inte vill amma mitt bland massa främlingar så fick han snällt vänta tills vi kom hem till Carro. Åh så synd det var om honom tyckte han! Det tog ju säkert 10 minuter! Men visst är det konstigt att bara för att man ammar så är det helt okey att slänga fram brösten precis överallt! Jag menar hur många tjejer/kvinnor skulle utan barn, helt plötsligt slänga fram ena tutten på bordet i jämte sitt kaffe och wienerbröd på tex ett fik??

Jaja skit samma, vad jag ville skriva med detta inlägg var att jag haft en väldigt bra och trevlig dag och jag känner mig pigg även om min huvudvärk kunde vart lite bättre men det ska jag inte klaga på nu utan jag ska gå och skala potatis :)

hej hej

Inga kommentarer: