onsdag 8 juli 2009

försöker o försöker

Att det ska vara så svårt att fixa något så litet och enkelt. Nu har vi nog kommit en bit iallafall. Datumet och platsen är bokad. Maten är beställd och gästerna bjudna. Tyvärr kunde inte alla vilket känns tråkigt. Men vi har försökt så gått vi kunnat att göra det så smidigt som möjligt för alla, och det är inte så lätt när det är 50 mil enkelresa att åka. Nu är det hur som helst bara tårtan kvar att ordna och kanske val av någon psalm men jag har ingen aning om vad som lämpar sig eller vad det finns för "dop-psalmer". Min mormor har erbjudit sig att baka tårta men eftersom jag vill krångla lite till är jag sugen på att beställa en sådan där fototårta... men Mios pappa var lite mer tveksam till detta. Han tyckte att det var lite morbit eller vad han nu sa att skära Mio i stycke :) Haha ja vi får väl se... men om mormor ska baka tårta ska jag fråga om hon inte kan göra våran speciella "barntårta" med vindruvor och hackad daim på. MMMM

Inga kommentarer: