söndag 5 juli 2009

Korkad blondin


Usch vad pinsamt oallmänbildad jag är! (heter det ens så?) Igår kom Anders och Jana hit för en spelkväll. Vi började med "med andra ord" då jag och Mios pappa var lite duktiga. Vi vann 2 av 3 matcher iallafall, sedan att jag inte har en aning om vem denna Ronnie Pettersson är spelade ju lite mindre roll på detta spel så länge jag kunde förklara ordet/namnet. Men när vi gick över till "när och fjärran" började jag bli riktigt svettig. Jag kände mig skit dum för jag är verkligen totalt urblåst när det gäller sådana frågor och även om jag får höra svaret har jag glömt det till nästa dag! Jag undrar om Mios pappa kommer dumpa mig nu när han insett hur korkad jag är (kanske han redan visste men ändå) eller om han bara tänker gömma in mig någonstanns nästa gång det blir till att spela något liknande spel. Men för att undvika att bli sittandes i en liten garderob (som iof kan vara rätt mysigt) så lovar jag att det inte ens blir en nästa gång ;)


Inga kommentarer: