tisdag 6 april 2010

Mio på sjukhuset

Mio mår fortfarande inte bra och idag har han varit dålig i en vecka. Sedan igår eftermiddag och på morgonen idag var han väldigt medtagen. ville bara ligga på bröstet hos Martin eller mig. Igår kräktes han även upp både middagen och kvällsvällingen så han mage var nog väldigt tom. Så efter ett samtal med bvc som hänvisade till hälsocentralen fick vi en tid dit bara en timme senare! Där fick vi träffa "min" läkare som jag haft vid migrän och han gjorde en direkt-remiss till barn..avdelningen? uppe på sjukhuset. Åkte direkt dit och där blev vi kvar i 3 timmar. Mio låg i min famn och somnade hela tiden emellan sköterskorna och läkarna kom in i rummet och satte emla plåster, vägde och kände på honom. Hela tiden grät han hysteriskt och inget tröstade honom. De tog blodprov för att kolla salthalten och de diskuterade om han skulle få dropp. Men efter en halv isglass, 3 klunkar saft (fick inte i honom mera) och 160 ml välling så fick vi åka hem med vätskeersättning och rådet att salta vällingen. Nu sover han och han får sova så länge han vill, men jag måste nog allt gå in och titta lite på honom. Sötaste sötaste lilla pojk!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Stackars Mio och er också. Jag var på vc förra veckan och då var det en liten, liten bebis som bara skrek. Det riktigt skär i hjärtat. (jag var där i jobbet)
Hoppas han kryar på sig snart!

Hokori sa...

Ja det är jobbigt att se hur ledsna de är! Han förstår ju inte heller varför de gör som de gör.
kram