måndag 12 april 2010

Sjuk igen

Vi hann knappt bli friska från magsjukan innan vi blev förkylda. Mio är hostig och febrig, och igårkväll hade han en temp på 39,2 så jag skulle överdriva lite ifall jag säger att vi sovit jättebra inatt.

Ringde häslocentralen nu på morgonen och fick prata med en jättetrevlig sköterska. Hon förklarade varför Mio andades så fort och hårt igår kväll och hon hörde genom telefonen hur hostig och rasslig i bröstet han var. Fick rådet att ha koll på honom och höra av mig igen ifall han verkar bli sämre eller inte vill äta och dricka. jag tycker ändå han är rätt pigg, det rasslar och piper i bröstet på honom och han hostar men han åt morgongröten med god aptit som ni ser på bilden. Nu sover han och det ska han få göra en stund till om han vill, därefer ska vi ta en liten kort promenad i vårsolen till affären.

Jag längtar redan efter helgen igen!

Inga kommentarer: