lördag 7 augusti 2010

En febrig natt

Klockan halv 2 inatt satt Martin, Mio och jag i sängen och läste sagor. Mio vaknade vid 23 tiden och gnydde lite. Ja la mig då brevid honom i hans säng för att försöka söva om honom. Redan då kände jag att han han var riktigt varm och det var inte "svettig varm". 40 minuter senare kom Martin och la sig och då hade Mio fortfarande inte somnat om. Martin och jag byttes av och han la sig hos Mio en stund men han somnade inte då heller. Mio var inte ledsen utan bara orolig och febrig. Tempen är helt omöjlig att försöka ta på honom då vi bara har en rumptemp och det var först den andra suppen som vi lyckades med. Mio hatar dem men de är bra, de verkar så snabbt. Bara på några minuter blev Mio lugn och somnade säkert redan efter 10 minuter, därefter sov vi alla 3 till kvart över 9 imorse.

Mio har haft lite feber under hela dagen men verkar inte ha några andra symptom. Vi tog ändå en innedag idag förutom en snabb sväng till stan och apoteket för att köpa flytande alvedon till Mini. (Som han drack utan problem) Imorgon bär det av till småland en sväng igen, vilket bestämdes idag. Min bror fyllde 30 år häromdagen så lite firande måste ju göras!

Inga kommentarer: