tisdag 10 augusti 2010

Mitt småland

Småland är småland med massa skog och sjöar. Det är så fint, jag gillar "mitt" småland. Igår var mamma och jag ute i skogen och plockade blåbär. Samma ställe som jag brukade åka till med min mormor och plocka när jag var liten. Fina minnen fulla av kärlek! Blåbär fanns det hur mycket som helst av och de var stora, på 2 timmar plockade vi 6-7 liter. Perfekt till hösten och vintern då det kommer räcka både till kvällsmat och kanske en och annan blåbärspaj.

Nu sitter jag i soffan hos mamma och pappa och det är bara jag vaken. Mamma har jobbat natt, Martin somnade när han sövde Mio och pappa är inte hemma då han har tagit med Mios största kusin till husvagnen för lite grabb-bus. När mina grabbar vaknar ska vi till min bror och där väntas lunch.

Inga kommentarer: