måndag 30 augusti 2010

Snorunge

Helgen vart väl inte riktigt precis som jag ville. En Dum-mamma var på dagis med sin snoriga unge som hostade och nös över hela matbordet, i ett! Detta var i Tors? Och redan då sa jag till Martin att "denna där" skulle smitta ner alla andra barn. Mycket riktigt, redan på kvällen började Mios näsa rinna och under helgen har han inte alls varit pigg. Inte Martin och jag heller. Jag förstår helt och fullt att man som föräldrar inte har tid/råd att vara hemma med barn bara för minsta lilla. Det är inte det jag säger. Men om ens unge är så sjukt och förkyld som detta barn var så får man faktiskt ta sig tid att vara hemma. Både för ens egna barns skull och för alla andra! Mio är tack och lov mycket bättre redan så nu kör vi denna vecka med inskolningen igen.

Inga kommentarer: