söndag 15 augusti 2010

Imorgon börjar det

Dagarna efter vi kommit hem från småland har bara rusat iväg och imorgon börjar jobbet och allvaret igen. Martin börjar jobba efter en hel sommars ledighet, jag har blivit bortskämd med att få ha så mycket tid tillsammans med mina favoritkillar så det kommer nog kännas lite konstigt imorgonbitti. Än är det en vecka kvar innan Mini börjar inskolningen på förskolan och känslorna är många och blandade inför det. Jag är lite hönsig och orolig över hur det ska gå, mest har jag dåligt samvete över att ha honom på dagis när jag inte jobbar. Jag VET att jag ska utnyttja tiden med att söka jobb och det är klart jag ska leta jobb, men jag tror inte jag fyller ut 5 timmar 5 dagar i veckan. Det är de jobbiga känslorna jag har, de bra tankarna är hur bra det är just för Mio. Han kommer få leka med massa barn, lära sig massa om det sociala språket och koderna. Han kommer utveckla sitt språk och massa massa mera. Jag VILL ju att han ska gå i förskolan och hade han haft småsyskon nu som jag skulle vara hemma med hade jag velat att han skulle vara på dagis då med, både för hans skull och för plutten. Så nu ska jag försöka släppa de oroliga tankarna och bara njuta av en hel veckas egentid tillsammans med den finaste, underbaraste och mest fantastiska pojk som finns. MIN SON!!
Jag älskar dig!

Inga kommentarer: