lördag 16 juli 2011

Det finaste vi har!



Jag på började detta inlägg när Mio sov middag men jag hann inte så långt så vi försöker än en gång.

Det jag skrev då var att vi trotsade de mörka molnen i förmiddags och tog bilen till boulognerskogen och lekte av oss lite, matade änderna och tittade på vattnet. Mio var på jättebra humör, vilket han i princip alltid är när vi är ute. Han skällde bara lite en gång på två andra små barn som gungade lite längre bort. Tydligen tyckte Mio att det bara var han som skulle få använda dom. Ni som läser detta måste tycka att jag har en liten skitunge till son men han är den finaste ungen som finns. Ja förutom 2-års trotsen... den skulle gärna få vara slut imorgon.... helst igår!


Även eftermiddagen har varit bra och vi bakade chokladbollar till fikat. Mio tycker det är jättekul att få vara med i köket. Tyvärr bakar vi nästan aldrig här hemma vilket är lite tråkigt, men det beror mest på att nästan alla bakverk innehåller ägg. Mio får ju inte röra ägg eller något med ägg i och även om han nu skulle kunna hälla i de andra ingredienserna (innan man tillsätter ägg) hur kul är det att inte få smaka det man är med och gör? Nej mycket bak blir det inte men bröd, paj och chokladbollar duger det med :) Tycker ändå Mio är så duktig med det här med ägg. Vill han ha något och vi säger att han inte får äta det eftersom det är ägg i och farligt accepterar han det direkt och pekar eller frågar istället efter något annat. Så även om han är en riktig trotsig surunge ibland så finns det ingen i hela världen som jag älskar som han!

Martin kommer ju på klar andra plats ;)

2 kommentarer:

ami sa...

Ja, det där med 2-årstrotsen är inte alls kul. Jag vet precis hur det är och har god lust att skänka bort vår store lille kille ibland. Det är tur att de har sina mysiga stunder ändå. ;)
Ett jättefint kort ni har på Mio.
kramkram!

Hokori sa...

Skönt att veta att det finns flera som har trotsiga barn :)