tisdag 5 juli 2011

Fika och fläskläpp

Dagen har gått i ett. Förmiddagen bestod av packning och rensning av kläder. Två stora sopsäckar ska vi skänka bort. Kanske någon blir lite glad iallafall. Tänk att få göra någon annan glad, eller kunna hjälpa till så att någon kan må bättre. Jag skulle så gärna vilja bli blodgivare igen och om jag fick skulle jag också vilja bli ryggmärgsdonator (även om jag hört att det ska göra fruktansvärt ont) nu får jag ju varken eller men blir jag tjock(are) någon dag lovar jag att jag ska göra det!

Vid lunch åkte jag ner på stan och fikade med Carro. Jag var barnfri och hon hade bara med sig babyLo. Det var så trevligt att sitta och prata med henne och tiden gick alldeles för snabbt! Men hem igen och fortsätta rensandet.

Under eftermiddagen blev Mio rastlös så vi åkte upp till hans farmor och farfar för avrastning. Mio lekte och busade och han hade det så kul... tills han sprang in i en vägg och spräckte läppen. Usch vad det blödde! Det droppade längs vägen och hela munnen var full av blod. Jag som har någon konstig skräck för skadade tänder överlämnade allt åt pappa Martin, farfar och farmor. Trots blod och tårar verkar tänderna okey men en rejäl fläskläpp har han. Värst tror jag faktiskt det var för mig, (men jag skötte mig mycket bra utan skrik) för Mios största oro var vart han hade tappat sin sko ;)

Inga kommentarer: