tisdag 1 maj 2012

Att bli storebror

När vi planerade och väntade Charlie funderade jag mycket på hur Mio skulle reagera och jag kände till och med lite skuldkänslor när jag blev gravid. Skulle det komma en ny liten varelse och ta tid och plats för Mio?Vad skulle han tycka och säga om det?! Jag trodde han skulle bli jättesvartsjuk men han har varit helt underbar! Försiktig och omtänksam och hjälper mer än gärna till! Många pussar och kramar får Charlie och Mio blir alltid lika glad när han pratar med honom!

Charlie däremot är inte alltid lika nöjd. Ont i magen och ledsen emellanåt och skulle helst vilja bo vid mitt bröst. Ska till bvc imorgon för vägning och mätning så då ska jag fråga om hon tror det är kolik och vad vi kan göra för att hjälpa honom. Hoppas inte det är det utan att det blir bättre eller iallafall inte sämre.

1 kommentar:

ami sa...

Vilket fint kort på era små killar! Härligt att Mio också gillar sin lillebror, för det kan vara känsligt det där.

Hoppas vi kan ses snart. kram!