onsdag 2 maj 2012

Svammel om dagen

Idag var det Martins första dag tillbaka på jobbet och jag tror vi båda var lika osugna på det. Det är rätt mysigt att ha min man hemma ;) Härligt att det bara är två veckor kvar till nästa långhelg, då ska vi bege oss ner till Småland och efter det är det inte många veckor kvar till sommarlovet för Martin! Det är helt otroligt lyxigt för oss alla i familjen att han är ledig hela sommaren, varje sommar! Jag behöver aldrig tycka synd om barnen som måste gå på dagis/fritids varma härliga sommardagar.

För att roa mig själv idag när Martin jobbade så tog jag en tur till jobbet då jag lämnat Mio på dagis vid 9. Tanken var att jag skulle hem och äta lunch innan vi skulle till bvc vid 13 men jag blev kvar där så länge att jag på minuten kom i tid till bvc. Det var ju bara 3 veckor sedan jag gick hem från jobbet men jag saknar det! Självklart själva jobbet och eleverna men framförallt Jenny och Tanja som är helt underbara. Tror det blir många kaffe här i sommar med dem!

Bvc-mötet gick också bra. Charlie hade gått upp och väger nu 4.0 kg och är hela 52 cm lång ;) Har även köpt magdroppar som vi ska prova att ge Charlie för att se om magen blir bättre.

Nu ska jag hämta lite kvällsmat och titta på förlossningskliniken, är så grymt nöjd med Charlies förlossnig så jag skulle utan tvekan kunna föda barn igen imorgon!!

Inga kommentarer: