lördag 20 december 2008

Mini jul

Sov gudomligt gott inatt! Var inte uppe en enda gång för att kissa eller dricka eller bara o ligga o snurra. Gick inte upp förrän halv 9 och då blev det frukost. Därefter begav vi oss till hockeyn där mini-brynäs spelade. Kallt som satan men ändå mysigt. Hann med en snabbvisit till svärföräldrarna på en kopp kaffe och fick bla med oss massa julklappar, julskinka och julköttbullar som vi ska mysa till det med ikväll. Ska koka lite ägg och ta fram makrillsburkarna också. (o den där äckliga Janssonen)

Var nere på stan och inhandlade de sista julklapparna också. Jag trodde jag var klar men nu när jag kan åka bil imorgon kändes det rätt fattigt i mina julklappskassar. Så hela eftermiddagen har gått åt att slå in alla julklappar. Totto klippte tejp och skrev lapparna medan jag slog in. Tog en liten paus förut och provsmakade julskinkan på en god macka och en kopp kaffe till det.

Nu väntar bara mys i soffan och minijul med älsklingen :)

Inga kommentarer: