tisdag 26 januari 2010

Nya rutiner

Mio gör sig redo inför eventuell vaccination
Japp vi har en liten äggallergiker. Så ordentligt att vi inte ska ta någon vaccinationspruta.

I början tyckte både Martin och jag att vi blev lite dåligt bemötta. Det kändes som de inte tog oss på allvar och tyckte att det nästan var onödigt att ta pricktest. Men när han reagerade så kraftigt på testet blev det en annan femma. Fick med oss broschyrer hem och imorgon ska jag ringa en dietist som ska hjälpa oss med maten framöver. Mio ska äta äggfri kost tills han är 4 år, därefter görs nya kontroller för att kolla hur det ser ut. Vi ska även få allergimedicin utskrivet ifall han av misstag får i sig något med ägg i.

Så nu blir det en hel del nytt och extra saker att tänka på i framtiden. Men även om det känns mycket nu så hoppas jag att vi kommer in i det fort och vänjer oss vid det. Det kommer gå bra! Det känner jag på mig!

Inga kommentarer: