lördag 11 september 2010

Lördag

God morgon lördag här har vi varit uppe sedan 7 och det är en helt okey tid från några månader sedan då Mio vaknade mellan halv 6-6.

De som känner mig vet att jag inte gillar massa lafs och gulli-gull saker till Mio som tex nallebjörnar och annan "sött". Något som jag absolut ALDRIG skulle ha är namnskylt på vagnen. För det första är det fult, för det andra så har de flesta det och för det tredje (och viktigaste) så vill jag inte att varenda människa jag möter ska veta vad mitt barn heter. Om andra sedan tycker det är jättegulligt och fint så fine, det bryr jag mig inte om bara jag slipper. Hur som hur... imorse så gjorde jag en beställning som jag egentligen inte tycker om. Jag har beställt namnnappar till Mio. Tydligen så tar barnens varandras nappar på dagis och för trevlighetens och enkelhetens skull vill fröknarna att vi skriver namn på napparna. Vi gjorde det på hans napp i fredags men det blev så fult så då gjorde jag detta (hemskt fula) val att beställa nappar med hans namn tryckt på. Dessa nappar kommer ENDAST få användas på dagis och ingen annanstans! Där går min gräns!

Inga kommentarer: