måndag 12 oktober 2009

Att ta hand om varandra

Igår kväll satt jag och tittade på Hollywood fruarna och jag måste säga att jag gillar Anna Anka! Visst är hon bitchig och helt ute och cyklar ibland, MEN... i många saker hon säger tycker jag hon har en poäng även om jag inte skulle uttrycka mig som henne. Det här skulle jag kunna skriva flera sidor om men ta bara en sak hon sagt, tex det där med att många blir "förslappad" när man varit tillsammans ett tag och att man istället borde göra sig lika fin och visa samma uppskattning för sin partner som man gjorde i början. Det tror jag är jättebra att tänka på och som de flesta säkert kan bli bättre på. (Jag är till exempel grymt dålig på att sminka och fixa mig.) Men jag tycker det är viktigt att inte glömma bort varandra bara för att man varit tillsammans x antal år eller skaffat barn. Det behöver inte vara stora saker eller några saker som tar tid om man har fullt upp och är helt slut av jobb och barn. Små saker kan också göra mycket (och detta är jag nog bättre på) En komplimang, en extra puss, favoritgodiset när man är och handlar, ett litet sms eller ännu hellre en liten lapp. För hur trött eller stressad man är så hinner man ju berätta för sin käraste att man tycker hon/han är fin och att man är älskar henne/honom.

Jag har redan skickat ett litet meddelande till Totto :) Vad ska du göra för den du tycker om idag?

Inga kommentarer: