torsdag 8 oktober 2009

kaffe och Majskrokar


Mio och jag tillbringade förmiddagen med Leia och Carro, först på Carros jobb och sedan en kopp kaffe på stan. Mio och Leia fick majskrokar, Mio älskar dom!

Igår var jag och handlade dumlekolor för att göra dumlekakor men dum och virrig som jag är glömde jag dom i kassan. Förstå min besvikelse när jag kom hem och packade upp varorna och insåg att de inte var med mig hem! Jaja lika bra var det kanske, istället lyfte vi lite skrot här hemma och idag har jag träningsvärk som heter duga. Skönt.

Idag blir det hemmagjort potatismos och choritzokorv. Egentligen ville jag ha dubbelpanerad torsk men det kändes för krångligt att kladda med när jag vill hinna börja med maten innan Totto kommer hem. Passade på att skala potatisen nu när Mio sover middag så sedan är det bara att sätta på plattan när klockan passerat fyra.

Inga kommentarer: