måndag 12 november 2012

Förstahjälpen hos bvc

Dagen hos oss började klockan 04 för Charlie och mig, vilket jag tycker är en aaning tidigt! Trött är jag inte men det brukar inte komma förrn dagen efter för mig, så imorgon hoppas jag han sover till 6 eller nåt.

När Charlie sedan började bli trött på morgonen tog farmor med honom på en promenad, och medan Mio lekte så hann jag dammsuga, bädda sängarna, plocka ur diskmaskinen, göra vi mig och dricka kaffe. Allt på 1 timme! Rätt bra va?

När Charlie kommit tillbaka hann vi bara byta blöja innan det var dags för en promenad ner till bvc där de höll en förstahjälpen-kurs. Jag som (på riktigt) är livrädd för att någon ska sätta i halsen har sett fram emot detta och det känns faktiskt lite bättre nu när jag fått prova på att rädda en dockan Nisse "på riktigt". ¨Måste också säga att jag kände mig gammaleller iallafall äldre än de övriga föräldrarna som var där?! Vet inte om det berodde på åldern eller för att det bara var Ami och jag som hade "stora"barn också. Hur som så var det en riktigt bra kurs med många tankeställningar!

Inga kommentarer: