torsdag 29 november 2012

Öppna förskolan och snöbollskrig

Imorse när vi gick till dagis var Mio helt uppspelt över snön som kommit, han tyckte det var JÄTTEMYCKET snö (som knappt täckte marken) och han var så glad att han fick stanna ute och leka när vi kom till dagis. Charlie och jag tog en promenad till öppna förskolan här i Bomhus. Charlie var i chock de första minuterna innan han kom igång och började leka (smaka) på alla roliga leksaker, så nu undrar jag hur förkyld/magsjuk/eller annnan sjukdom som kommer dyka upp om några dagar. Vi hade väldigt trevligt trots alla baciller (jag kommer ihåg att jag hade med egna leksaker till öf med Mio och att han inte fick stoppa några andra leksaker i munnen!! Hahah ) och jag pratade med två jättetrevliga mammor som hade barn i samma ålder som Charlie.

På eftermiddagen när vi hämtat hem Mio och fått i oss lite mellis var vi ute igen i snön och hade snöbollskrig och busade. Mio han pratar och pratar och är en riktig funderare. Det är så roligt och häftigt at få prata med honom och höra hans tankar och funderingar och sedan att få försöka svara på alla hans frågor och funderingar som han har! Det ÄR tufft och jobbigt att vara mamma, ibland oftare än vad man skulle vilja, men jag kan på riktigt inte tänka mig att det finns något som är mer underbart och mer fantastiskt än att vara just mamma eller pappa! Den glädje och kärlek jag känner när jag ser på mina barn är obeskrivlig och helt äkta! Inget kan förstöra den!

Tack världens bästa och finaste man för du gett mig våra fina pojkar. Älskar dig mer än du kan förstå!

Inga kommentarer: