måndag 5 november 2012

Han ålar

De senaste dagarna har Charlie ändrat sina sovrutiner, eller rättare sagt hur han somnar. Innan ville han alltid ammas till sömn men nu så vill han att jag tar upp honom mot axeln (som när han ska rapa) och guppa honom. Och även om det är lite jobbigt för ryggen så är det grymt mysigt att han honom liggandes så! Fina, underbara barn, jag älskar dig så!

Charlie har förresten börjat åla! Han har fått ordentlig kläm på det och tar sig långa sträckor på (ibland) väldigt kort tid så nu gäller det att hålla rent omkring oss. Roligast är det väl Mios småleksaker men även smutsiga skor och tidningar smakar gott tycker Charlie! Han är helt enkelt på allt han får tag i! och både Martin och jag är överens om att vi kommer ha att göra med denna lilla pojk i framtiden på ett helt annat sätt än med Mio.

Jag kom även på just i denna stund att alla dessa uppvak och behovet att somna på oss kan ha att göra med ålandet. Har för mig att jag läste någonstans att när de börjar "röra" på sig så frigör de sig också från mamman, eller nåt sånt....måste googla det

Ikväll är det sista avsnittet av EMS så popcorn blir det till det!

1 kommentar:

ami sa...

Coolt att han ålar och tar sig fram! Snart kommer han att vara på storebrors alla leksaker, mot storebrors vilja, och sedan kommer de att fara fram genom rummen båda två. :)
Så har vi det här denna morgon, och mellan protester och gnäll far de fram hejdundrande fort med sina Bobby-bilar så att man får akta tårna. Ibland kan jag sakna stunder då de låg där de låg. ;)

kram kram!