måndag 10 december 2012

Efter regn kommer solsken ;)

Lika jobbig som natten var, lika bra var dagen. Vi har haft en topendag, Charlie somnade lätt i morse och sov en hel timme. När han vaknade var det precis lagom tid för oss att ta en promenad ner till biblioteket där vi lekte, läste och lånade lite böcker innan vi tog bussen hem. Inte för att det är alls långt hem därifrån men den där hemska långa backen som var snorhal lockade inte alls. Vet inte ens om det skulle gå att ta sig upp, jag ville iallafall inte testa för där vet jag hur mitt humör hade visat sig. Mio blev jätteglad när jag sa att vi skulle åka buss (även om det bara tog 2 minuter) och hemma blev det lunch och läggning av C. (som också gick bra, kors i taket) När Charlie somnat hade Mio och jag egen mysstund i soffan och läste bok efter bok och bara njöt av varandra. Dagen har gått så fort och efter C vaknat och Mio och jag gjort ett par pärlplattor kom pappan i huset. Så matlagning, middag, lite bus, välling hanns med innan det var dags för sängen. C har somnat och Mio är snart sövd han med. Jag tänkte krypa ihop i soffan och titta på ett avsnitt av barnmorskorna i Norge.

Inga kommentarer: