onsdag 12 december 2012

onsdag

Carlie har varit vaken inatt som vanligt mellan 02-04 men jag känner mig ändå inte speciellt trött. Skönt! En stund efter att Martin åkt till jobbet imorse ringde han och jag hann tänka "att nu har han kört av vägen". Men det hade han som tur var inte, han ville bara tala om att det kommit massa snö inatt igen om jag nu inte hunnit titta ut genom fönstret och an undrade hur vi skulle ta oss till dagis eftersom dom säkert inte skulle hinna skotta innan. Ja vagnen var ju bara att glömma så jag tänkte ta Mio på bobben och Charlie i bebispulkan, det skulle nog gå bra. Men så har jag ju en toppensvärfar, så precis när jag skulle börja göra i ordning barnen ringde han och frågade om han inte skulle komma bort och vara med Charlie så jag slapp dra iväg med honom också?! Det är klart man klarar sådana här saker själv men det underlättar mer än vad man tror när man får hjälp med dessa "småsaker". Och det är faktiskt oftast vid de små tillfällerna jag kan sakna att bo nära mina egna föräldrar, hellre hjälp och stöd då än att ha barnvakt för att gå bio eller fest.

Inga kommentarer: