fredag 14 december 2012

Han far ju som skinnet på picken!

Jaha vad gör man nu då? Mannen är på julbord och båda barnen sover. (en stund iallafall) Jag skulle ju egentligen fixa julkorten men det lockar inte riktigt. Lite senare kanske...

Visst är det konstigt, att bara för att jag vet att Martin inte kommer komma hem förrän sent så kan jag inte slappna av, jag vet också att jag inte kommer lyckas somna ordentligt förrän han kommer hem? Är han hemma kan jag ju slockna innan han hinner borsta tänderna efter mig?!

Annars idag tycker jag mest att jag matat och hållit koll på Charlie. Han är ÖVERALLT! Han ålar och reser sig mot möbler och gåvagnen och tror sedan att han kan släppa taget eller promenera iväg, vilket han INTE kan! Efter två ordentliga dunsar så hittade jag en egen lösning, mössa! Även om den inte skyddar jättbra så lät det inte lika illa tredje gången han föll. :)

Matat har jag gjort för att han inte blev riktigt godkänd på bvc igår. Han hade växt 2 cm men inte gått upp mer än 200 gram vilket gjort att hans viktkurva börjat slutta lite. Jag tror inte det är någon fara men bvc-tanten tyckte vi skulle blanda i lite mera fett i hans mat och klämma in ett mål gröt till om dagen. Så idag och inatt har han fått käka och efter detta inlägg ska jag gå och fixa välling så det finns senare ikväll när han vaknar.


                                  

Inga kommentarer: