måndag 9 februari 2009

Får man gnälla?

Så här ser INTE jag ut!Inte heller som dessa två....





Jag är så glad som har en sådan underbar sambo som står ut med mig. Igår var jag inte alls på topp av ingen som helst anledning. Och ju längre dagen gick och jag inte blev piggare ju jobbigare tyckte jag det blev. Kände mig då ännu gnälligare och tråkigare och då blev jag ännu mer nerstämd. I slutet av kvällen i samband med beck blev det iallafall lite bättre och idag känner jag mig som vanligt.



Jag har hört och läst om så många (främst på familjeliv som jag inte ens känner, men skit samma) att de tycker att vi gravida inte ska gnälla utan att vi bara ska vara glada och tacksamma. Och visst har de lite rätt i det (och jag kan nästan förstå dem) och jag ÄR glad och tacksam och lycklig över att få bära på våran lilla bebis. Men det ÄR också jobbigt, hur tacksam man än är! Jag visste inte det innan och jag även om jag hört om alla jobbiga saker så gick det inte in i min hjärna! Jag såg ändå bara mysighet med gravida, det såg ju så härligt ut! Vaddå tungt, svårt att andas, vattenfylld kropp, ryggvärk, trötthet, förstoppning, hemorrojder, acne, hormoner, klåda och foglossning??? Det är väl ändå inget att klaga på????????? Jag kan sätta väldigt mycket pengar på att ALLA som har varit, är eller kommer bli gravida "klagar" och "gnäller"! Och om dom nu mot förmodan är så envisa att de inte gnäller högt så LOVAR jag att de gnäller för sig själva!!!!! Hur förväntansfulla och överlyckliga de än är!!!!!! Missförstå mig rätt nu, det ÄR okey att gnälla, MEN det finns ju en gräns för det också! Så idag ska jag inte gnälla! Utan jag ska njuta av lite god kiwi och annat gott nu på fm och fortsätta titta ut på det underbart fina vädert vi har här idag (när man är inne) Nästan 2 decimeter glittrande snö, knallblå himmel och glänsande istappar hängande ner för fönstret.... se jag KAN vara positiv :)






Inga kommentarer: