lördag 15 augusti 2009

Bästaste syster!


Igår när vi kom hem från lunchen med Mios farmor och farfar hade posten kommit. Med den övriga posten låg en Avi om ett brev/paket fanns att hämta ut på Nians konsum. Varken Mios pappa eller jag kunde förstå vad det kunde vara, men jag gissade på att det kanske var något som hade med bilen att göra som vi köpte för ett tag sen. Men oj vad fel jag hade, det var en filt till Mio från moster (och fadder) Beccis! Och det är inte en vanlig filt. Nej det är MIOS filt!

Innan Mio föddes var min mamma och jag i Ullared och där köpte jag denna ljusblåa mjuka fina filt till Mini och ända från bb har han haft den hela tiden. Han har den i vagnen, han sover med den, han pillar med den... ja den är alltid med. Och på var och varannat kort syns den. Så rätt tidigt förstod jag att detta kunde sluta illa, om detta nu blir den gosefilt som han kommer fastna för så kommer den inte vara så mjuk, ljusblå och fin så länge till. Och inte är det så lätt att hitta en likadan när den är köpt i Ullared där de inte har samma saker jämt. Men nu har moster Beccis räddat gosandet! Den nya filten ligger i säkert förvar, frågan är om han ska få börja använda den nya nu och liksom "turas om mellan dom" eller om vi ska slita ut den gamla?.

Tack världens bästaste Syster!!! Älskar dig!!

Inga kommentarer: