måndag 24 augusti 2009

Jag är mamma!


Jag har kommit på att jag är mamma. Ja det är klart att vetat det innan men vissa dagar eller stunder så blir det ännu mera påtagligtpå nåt sätt. Till exempel förut idag när Mio ätit lite banan och satt i sin matstol medan jag diskade hans tallrik. Just då kom det över mig att jag är mamma! Jag var tvungen att sluta diska för bara en liten stund och känna in ordet, mamma... jag är hans mamma, jag är Mios mamma. Det låter kanske inte vettigt för fem öre men jag vet inte hur jag ska förklara det. Orden kändes iallafall alldeles alldeles underbara!

Redan här visste jag att jag var mamma, men ibland känns det ändå helt overkligt. Overkligt men fantastiskt!

2 kommentarer:

Malin S sa...

Visst är det häftigt att vara mamma ! jag har nog inte riktigt fattat att jag är det ännu.

Hokori sa...

Malin S.
Ja det är ju helt fantastiskt! Jag visste inte sådana här känslor fanns! Tittade in på din blogg och såg en underbar liten söt tjeja. Massa grattis!