onsdag 26 augusti 2009

Hemska mamma

Idag har det varit en gnälldag och jag kommer nog ha träningsvärk i armen imorgon. Vet inte riktigt varför mini är gnällig, men gnällig är han. Eller ja han var det tills hans pappa kom hem. Då blev han genast på bättre humör och somnade gott i hans famn!? Jag som kämpat, lekt, gosat, bytt blöja, bytt kläder och ammat. Hmm otacksamma unge ;) Haha nejdå... det var skönt när Mios pappa kom hem och avlastade mina armar. Det kan var så att jag gett Mio men för livet när jag busade med Mio igår. Han tycker om när man skrämmer honom lite, man vänder bort huvudet och sedan vänder man tillbaka och säger bu. Han rycker till och sedan skrattar han högt. Det låter så härligt. Så igår busade vi lite och efter lite "bu" provade jag lite nya ljud... ett lät nästan som jultomtens Ho-ho-ho ljud och första gången skrattade han så söt, andra gången slutade inte lika bra. Han tittade storögt på mig, fick sin surläpp då underläppen åker ner och sedan kom det! Illvrålet! Åh helvete vad han skrek och tjöt. Stackars liten! Han såg så ledsen ut och det tog ett bra tag att få honom lugn igen. Usch vilken hemsk mamma jag är! Jag fasar redan för jag vad ställt till med inför jul!

Inga kommentarer: