lördag 5 september 2009

Där vill jag bo

Jag har fortfarande lika ont i bröstet som tidigare idag men det har inte blivit värre som tur är.

Innan idag var mamma, jag och Mio och hälsade på ett par vänner som vi känt så länge jag kan komma ihåg. Mamma var kompis med föräldrarna i familjen och de hade tre barn som min bror och jag lekte med. Vi umgicks jämt och åkte på semestrar och allt tillsammans. Vi både grannar med varandra i många år innan båda familjerna flyttat vidare och alla barn skaffat eget. Nu har en av deras döttrar flyttat in i "vårat" gamla hus där mamma, min bror och jag bodde. Det är ett pyttelitet hus som ligger på en innergård och det är så gulligt! Att få komma in i huset och se hur det såg ut idag var så roligt. På gården mellan grannens och vårat hus finns en buske som avgränsade gårdarna. Men eftersom vi alla lekte och umgicks så mycket så genade vi fram och tillbaka mellan häcken så det bildades en liten öppning. Idag såg jag att det nästan vuxit igen, men en liten skymt av den kunde jag ändå urskilja. Åh vilka minnen som väcktes! Där skulle jag kunna bo igen!

Inga kommentarer: