onsdag 30 september 2009

Skräckupplevelse

Åh gud vad rädd jag blev idag och jag kan fortfarande inte sluta tänka på det! Som vanligt när vi ska till öppna förskolan så tar vi bussen från centrum. Vid nästa hållplats kliver det på en gammal man med rullator. Han ställer rullatorn jämte vagnen och mig (vagnen är alltså i mitten) och sätter sig på den. Jag håller på att öppna upp Mios kläder och lägga undan filten som han haft på sig. Helt plötsligt faller gubben över vagnen och som håller på att välta!! Jag är alltid (som tur är!) noga med att spänna fast vagnen i väggen och bromsen i, men med den vikten så var den ändå på väg att välta! Så med min kropp håller jag upp vagnen och gubben försöker jag liksom trycka upp med en arm! Gubben tar sig ändå inte upp och fortsätter trycka ner hela vagnen. Känns som en evighet innan en kille kommer och lyckas få upp honom på fötter, men knappt då kan han stå och killen får hålla i honom resten av vägen. Gubben vet inte ens vart han ska av och hör inte ett dugg när vi försöker prata med honom) Jag vet att det inte var gubbens fel men den känslan som jag fick gör att jag måste kalla honom gubbe istället för farbrorn och jo, jag blev arg på honom!! För jag blev så rädd! Gud vad svettig jag blev! Jag tänker på hur det gått ifall jag inte hunnit tillbaka till vagnen då jag betalade. Då hade vagnen vält med Mio i och gubben över! Tänk vilken tur att han föll så att han hade all sin vikt på suffletten (heter det så?) och inte i ansiktet på Mio! Usch så otäckt det kunde blivit!! Usch jag ryser!

Inga kommentarer: