måndag 14 september 2009

Med huvudet högt...

Åh vad tråkigt att klockan inte är mer. Mio (och då även jag) har varit vakna sedan 6 imorse och då blir dagen såå lång. Tror det är första gången någonsin som vi varit vakna så tidigt.

Tidigare i förmiddags gick jag till banken för att växla in massa mynt och småsedlar som vi hade. Vi har lagt undan lite småpengar vi haft löst i några månader så nu tänkte jag växla in dem. Mynten kunde man växla själv men inte småsedlarna så då gick jag in till banken. Där träffade jag den dummaste bankman i Gävle tror jag, som fick mig att känns mig så liten och dum. Som om jag var en uteliggare som ville panta flaskor där inne för att ha råd med lite mat till mig och mitt stackars barn. Han suckade högt och undrade varför jag inte gjorde som han och handlade för pengarna istället för att "samla" på dem?!! Visste inte vad jag skulle säga... Kände mig skitfånig och dum som kom där med mina småsedlar, samtidigt ville jag verkligen stå på mig och säga ett och annat. Men det gjorde jag inte, utan jag jag tog mina pengar, höll huvudet högt och tackade så mycket för hjälpen. Och imorgon och på torsdag får Totto och jag fina tatueringar för dom pengarna som vi varit helt dumma nog att spara!

Inga kommentarer: