fredag 4 september 2009

Vad jag läser

Jag läser flera bloggar dagligen och dessa bloggar "delar jag in" i olika kategorier. Vissa läser jag för att få mig ett gott skratt och de gör mig glad, några av ren nyfikenhet på vad som händer i andras liv. Ett par läser jag för att de är så igenkännande. Någon läser jag faktiskt för att kunna skaka på huvudet av ren förvirring. Och så finns det de bloggar som jag läser för att de skriver om viktiga saker, om saker som berör mig även om de ibland kan vara skrämmande. (självklart kan bloggarna passa in i fler än en kategori) De flesta bloggar jag läser är som sagt för rent nöje och jag glömmer bort personen och bloggen när jag stängt ner sidan. Men en eller ett par har gjort stor inverkan på mig och gjort mig medveten om dessa personer. De här människorna tar jag med mig i min vardag och tänker ofta på dem även fast jag inte alltid känner dom. Jag undrar om de skulle tycka jag var konstig och skum som engagerar mig så i någon annans liv? Eller skulle de kanske bli glada och stolta över att deras ord blivit hörda?

Inga kommentarer: