torsdag 10 december 2009

Lite är gott

Dagen har gått fort, och imorgon är det redan helg igen! Efter att Carro och Leia varit här ett par timmar sprang vi snabbt ner till lilla ica och köpte potatis och därefter så var det dags för Miobio att sova igen. (han sov bara 25 min på förmiddagen). Jag fick sätta mig i soffan och kolla lite bloggar och titta lite på tv innan jag började med maten. Köttfärsgratäng blev det idag, och 3 av 4 dagar denna vecka har det blivit seriös mat vilket är rätt bra tycker jag.

Måndag: köttfärslimpa och kokt potatis
Tisdag: Hemlagad pyttepanna med rester från köttfärslimpan, kassler, bacon och choritzokorv
Ons: Delade vi på en hemma-pizza (latmat)
Tors: Köttfärsgratäng
Fre: Kyckling och bakad potatis?
Lördag: Kina mat?

Fick föressten hem tidningen Buffe från Ica idag och där fanns ett recept på vit chokladmousse. Det lät så gott att jag var tvungen att prova det med detsamma. Gjorde lite ändringar, istället för att ha i mörk choklad och non stop så hade jag i hackad daim. Jag kunde inte äta så mycket av den, men lite var riktigt gott.

Inga kommentarer: