tisdag 15 december 2009

SNÖ!




God morgon vinter! Oj vad det har snöat under kvällen igår och inatt. Ja det snöar ju nu med. Klockan halv 3 inatt snöade det däremot inte, det kan jag intyga för då var jag uppe för att fixa välling ;) Annars har Mio sovit mycket bättre, kanske för att han fick sova i våran säng nästan hela natten. Vi orkade inte ens försöka lägga över honom till sin säng när han somnat om i min famn.

Mio och jag har inga planer för dagen, kanske ska jag ta på honom hans overall och ta med honom ut för att se hur Mio reagerar på sin första snö. Skulle velat ha en pulka att dra honom i eller en kälke som vi hade när jag var liten!

2 kommentarer:

Mikaela sa...

va mysigt me snö! här har det också snöat hela natten. hoppas det får ligga kvar till jul...

Han är som mest nöjd på morgonen och förmiddagen. om han inte sovit så mycket på dagen så kan han vara otroligt kinkig på kvällen.. (övertrött?) har han sovit bra under dagen så är det oftast så att han inte vill ligga ensam i babysittern eller liknande. han vill hänga på axeln mest. blir han grinig så fungerar oftast amning :)

inatt t.ex. ville han inte sova, bara hänga på axeln så va han nöjd...

Hokori sa...

Mio var också en klängis och det är han fortfarande. Nu värre än någonsin. Så fort jag släpper ner honom på golvet sliter han tag i mina ben och gnäller ma-ma-ma. Väldigt gulligt, men man får ju inte så mycket gjort här hemma. Vad skönt att amningen funkar! Den är guld värd!